Cyklotrek ML-Svetlice-Kysliková A1plus 2010

Trasa 807918 - powered by Bikemap

Trasa : ML/326m.n.m./- Ňagov/374/ -/455/- Výrava/368/  - Kysliková cesta A1+/ 672/ - Svetlice /354/ - Výrava - ML

Dlžka : 48 km

Čas :   3 : 45  - pohodové tempo

Dátum : 6.6.2010

Účastníci : Lenka, Sašo, Vasiľ, Jana, Laďo, Rasťo

Vyrážame  o 10:15 šiesti od Andyho. Ďalší poroškari asi majú obavy z dnešnej A1+. Po daždivom týždni, ktorý sa vyznačil piatkovými záplavami Tople, Torisy a Ondavy, konečne slnečný deň. Na cyklotrek sme si ani lepšie nevedeli predtaviť.  Obvykle stúpanie Ňagov, Čabalovce, ale aj Výrava zvládame hore s krátkymi prestávkami. Vnímame okolitú prírodu a pekné výhľady v  smere na Medzilaborce, ale aj na hranicu. Vo Výrave odbočujeme na Olšinkov. Po asi jednom kilometri odbočujeme mierne vľavo na lesnú asfatovú Kyslíkovú cestu A1+. Tesne pred odbočkou ešte prechádzame tzv. magnetický úsek, kedy cesta akoby klesala, ale bicykel sa zastavuje. Spomínaná asfaltka nas víta s nasledkami dažďov - malé potôčiky po stranách cesty, kde-tu nánosy blata, alebo viac vymyté okraje. Jazda je však príjemná v tichu prírody, v chládku, stúpanie asi 5km, niekde mierne inde sa aj tlačia bicykle. Ide o nádhernu trasu v lone prírody, kde sa striedaju viac krát stúpania s klesaním. Na prvom vrchole Sašo zapína profilovanie trasy a tak je vidieť z grafu, aká je trasa členitá. Objavujú sa tu dva-tri panoramatické pohľady na vnútrozemie, ale aj nádhera lesných porastov po a pod hranicou s Poľskom /800-900m.n.m./. Cesta je niekde obtiažná tým, že konáre stromov sú nízko nad cestou, ale v podstate všetko sa dá na bicykli v pohode prejsť. Záverečný asi 4-5 kilometrový zjazd prerušujeme pri asi 2,5metrovom vodopáde, kde sa osviežujeme a poď ho ďalej do Svetlíc. Prechádzame tichú a kľudnú obec so zrekonštruovanými domami, škoda len, že penzion nieje ešte otvorený. Vraj až začne sezóna. Kvalitnou miestnou asfaltkou ideme smer Humenné a potom Medzilaborce. Cestou do Výravy nas míňajú štyria cyklisti, podľa štýlu a rýchlosti to boli časovkári. Vzápäti za nimi ďalší traja, to už sú cykloturisti. Pekne si zdravíme a obdivujeme ako ich vek tak okolitú prírodu, hlavne kopčeky po pravej strane cesty. Vo Výrave si robíme obedňajšiu prestávku. Míňajú nás dvaja chalani z ML, pozdravia  a mastia na Svetlice. Vysiľ všek zisťuje defekt na prednom. Sedíme pod slnečníkom a baštíme asi hodinu a pol, keď sa Vasiľ rozhoduje niešo s kolesom urobiť. V miestnom dome dôchodcov mu údržbar prevrtáva raf - zväčšuje otvor, nato nasadzuje celú dušu a keď sa pokúša o jej nafúkanie prichádzajú naši mladíci, ktorí urobili Kyslíkovú v opačnom smere ako my. Využívame ich služby a tak za pár pirohov má Vasiľ nafúkané koleso. Už počítal s tým, že domov pôjde autobusom. No akurát !!!  Balíme veci a ideme za mladíkmi, ktorí  už odfŕčali domov. Stúpame z Výravy pomaly a isto, potom Čabalovce a Ňagov. Keďče cestou nás obehli policajti, Rasťo neriskuje a nasadzuje prilbu. Do ML prichádzame v pohode okolo 16:30. Rasťo si chváli, ako mu to dobre šlapalo, na jeho veľké prekvapenie, Lenke zas nešiel dobre prešmykovač, Laďo prišiel k odrenine na kolene, Vasiľ zas k defektu. Trasa stála za to, určite si ju zopakujeme v opačnom smere.