Cyklotrek Stropkov 8.2010

Trasa 805403 - powered by Bikemap

Trasa : ML/326m.n.m./- Kr. Brod /305/ - Rokytovce  - Poľanský vrch /460 / - Havaj /276/  - Stropkov /202 / - Miňovce - Stropkov - ML

Dĺžka : 84 km

Čas :   4 : 45  - pohodové tempo

Dátum : 15.8.2010

Účastníci : Sašo, Jana, Laďo, Marika, Mišo, Rasťo

Na mieste sa dohadujeme, kde asi vyrazíme, aj keď telefonicky sme sa predbežne dohodli na stropkovskom kúpalisku. Keďže počasie prialo, vydali sme sa teda do Stropkova. Cesta ubiehala relatívne dobre, až na menšie trápenie Mariky na Poľanskom vrchu. Krátku prestávku ešte dávame pri studničke pod Poľanským a potom už vegeťácka trasa do Stropkova. Zastavujeme sa na moste za Makovcami, pod ním je príjemné miesto na kúpanie. Silno zvažujeme, hodiť sa do vody práve teraz. Ako vidíme kúpajúceho sa chlapca, dá sa dobre aj zaplávať, napriek tomu ideme ďalej, asi sa zastavíme na spiatočnej. Vynútenú prestávku si dávame pri studničke za Bukovcami v príjemnom chládku, Rasťo cytil defekt, tak to musíme spraviť. Ale Rasťo fúkal o sto šesť. Zároveň cestou navrhuje, aby sme sa išli pozrieť na poškodený úsek cesty pri Miňovciach po nedávnych povodňach. Po ceste ešte zachádzame do Krušinca, kde trávi prázdniny Laďova Patrícia. Keď sme došli ku kúpalisku cestou okolo rybníka a koňarne v Stropkove, Marika dáva najavo, že do Miňoviec nemusí, radšej ostane s Patríciou na kúpalisku, my ostatní teda odchádzame s tým, že sa potom všetci stretneme na kúpalisku. Asi 5 km za Stropkovom narážame na značku zákaz vjazdu aj zákaz chodcom, napriek tomu ideme ďalej. Prichádzame k spomínanému úseku. Tesne pred ním je vidieť rosiahle stavebné úpravy v koryte rieky Ondava ako aj na jej brehoch. Robí sa tu nové premostenie, ktorého ukončenie hádame tak o dva roky. Cesta je poškodená v takom rozsahu, že už sa opravovať nebude aj kvôli tomu, že sa zváža celý svah nad cestou. Obrázok Bočný sklon cesty je asi 30-40 stupňov, trhliny hlboká meter aj viac, ich šítka je niekde pol metra aj viac. Napriek tomu sa po zasýpaní určitých miest štrkom provizórne spojazdnila pod hrozbou 50 eurovej pokuty. Počas toho, ako sme si daný úsek prezerali a žasli nad silou prírody, prešlo okolo nás niekoľko /asi 20/ aut, opatrne a pomaly, aby nechytili podvozok a tiež aby sa nezviezli do koryta rieky.  Keďže sme sa zdržali  o niečo dlhšie, rozhodujeme, že kúpalisko už vynecháme. Laďo vystriedal Mariku, ktorá s ostatnými odchádza do Medzilaboriec. Laďo po krátkej dobe odchádza s Patríciou do Krušinca a doháňa skupinu pri posedení pri studničke, kde sme opravovali defekt. Po najedení sa a krátkom sledovaní miestneho futbalového zápasu, resp. jeho začiatku, opúšťame príjemné podsedenie pri studničke s vinikajúcou vodou. Cesta ubieha dobre, Laďo sa venuje Marike a zasvecuje ju do techniky radenia a udržiavania tempa. Aj keď je dlžka trasy pre Mariku nezvyčajná /niekto jej povedal, že bude 24 km/, nevzdáva to. Na moste opäť bojujeme s možnosťou okúpať sa, ale už je veľa hodín. Za ráscestím na Staškovce míňame smerovú tabuľu, kde Marika číta : Medzilaborce 22 km. Prevraca pritom nielen oči, ale aj všeličo možné, napriek tomu si s Laďom udržiavajú dobré tempo.  Najpodstatnejšie na tom všetkom je, dostať to správne DO HLAVY. Krátky oddych si dávame v Malej Poľane na moste a ďalej nás čaká stúpanie na Poľanský. Marika všetko zvláda až k studničke, odkiaľ tlačí bicykel hore, nieje však sama. Na vrchu sa veľmi tešila, že zatiaľ trasu zvláda. Ako hľadala varianty na cestu späť vlakom a podobne, zatiaľ sa drží a zvláda to. Zjazd do Rokytoviec nám dáva úľavu a pôžitok z jazdy. Dojazd do ML je skupinový, ale hlavne pre Mariku je to zadosťučinenie, keďže ešte niky neprešla na bicykli toľko kilometrov, má ich za sebou celých 74. Príjemne unavená, ale hlavne natešená Marika dokonca ťahá hore kopcom na sídlisko. Ostatní ako už tradične zhodnotili trasu pod slnečníkom, aj keď už sa pomaly schyľovalo k dažďu. Dnešná skôr cyklistická ako cykloturistická trasa bola pohodová, hlavne z pohľadu počasie, ale najmä z pohľadu profilu trasy.  Bola príjemne únavná, keďže Oskar aj teraz nás sprevádzal väčšinu trasy.