CYKLOTOUR 2013 - JAZERO KLIMKOWKA 3.DEŇ

TRASA : UŚCIE GORLICKIE - WYSOWA ZDROJ - HAŃCZOWA - SKWIRTNE - REGIETOW - SMEREKOWIEC - ZDYNIA -  KONIECZNA - BECHEROV - REGETOVKA - 51 km

ÚČASTNÍCI : LAĎO, EDO, IVO, RADO, ĎOĎO, IVAN

ČAS :   3,5 HOD.

Bike route 2 246 976 - powered by Www.bikemap.net

Tretí deň ráno sa stretávame po raňajkách pri obchode. Keďže my ideme do kúpeľov Wysowa – Zdroj, Rado odchádza smerom na Kwiatoň a ďalej na Smerekowiec a Zdyniu, hraničný prechod Becherov, Bardejov a Giraltovce. My šiesti ideme na Hanczowu a Wysowu-Zdroj. V Hanczovej navštevujeme otvorenú drevenú cerkev z 1.polovice 19. Storočia. Aj tu sa zapisujeme do knihy návštev. Odtieľ pokračujem do kúpeľov Wysowa. Míňame pekné stavba, zariadenia na ubytovanie aj pre kúpeľných hostí. Na ľavej strane na kopci pod lesom je veľký hotel , k nemu sme až nedošli. Prechádzame okolo dreveného kostola, ktorý sa práve upratuje, prichádzame aj k drevenej pravoslávnej cerkvi, škoda, že je zatvorená.  Sme asi 4 km od hranice, kade môžu cyklisti prechádzať na územie Slovenska, my včšak máme iné plány. Parkom sa dostávame k Pijalni –

drevenej zrubovej stavbe, kde chodia návštevníci  piť  vodu z piatich minerálnych prameňov. 2dcl minerálky v plastovom pohári stojí 1,5 zlotého. V parku sme si ešte od miestneho obchodníka pokúpili propolisovú masť v malom kelímku za 5 zlotých. Po krátkom oddychu pri fontáne a telefonáte od Rada, že už je v Bardejove / zatiaľ čo my sme prešli 11 km/ odchádzame späť do Hanczowej, kde odbočujeme vpravo do Skwirtneho. Na vrchole stúpania oddychujeme a dávame si desiatu. Zjazdom dole Ivovi B. vypadla rezervná duša, pre sa musí vrátiť asi dva km, zatiaľ čo ho čakáme pri ďalšej drevenej cerkvi v Skwirtnom z riku 1837. Naša cesta vedie ďalej do Nižného Regietowa, odbočka vľavo do Smerekowca a Gladyszowa na svetelnú križovatku, odbočka vpravo po medzinárodnej hlavnej ceste do Zdyni. Tu ideme pozrieť areál, kde sa každoročne koná Lemkowska vatra. Stretávame tu partiu cyklistov a cyklistky, s ktorými sme sa stretli pred dvoma dňami pri Krempnej.

Porozprávali sme sa, dali sme spoločné foto  a ideme na hraničný prechod. V Zdyni sme minuli drevenú cerkev, ale v Koniecznej už nie. Navštívili sme ju, bola otvorená, ale je v rekonštrukcii. Pri cerkvi sa nachádza aj cintorín z 1. Svetovej vojny. Prichádzame na hraničný prechod Becherov, v bufete – potravinách míňame ešte zlote  a po krátkej prestávke schádzame z hraničného prechodu po práve opravovanej ceste do Becherova. Za ním odbočujeme do Regetovky, kde po prejdení celej obce sa vraciame do penziónu Cactus, kde nachádzame ubytovanie za 10 € na osobu, čo je výborné, lebo ubytovanie je na veľmi dobrej úrovni. A to všetko už o pol tretej poobede.  Dávame si tu obed a pivko, lebo už sme bicykle odložili. Ďoďo volá Radovi, aká je situácia a že máme troj a štvorposteľovú izbu. Rado prisľubuje, že ešte večer sa dá doviezť aj s bicyklom, aby s nami mohol ukončiť v nedeľu naše putovanie. Večer o 10.30 prichádza Rado k nám aj s tortou a zákuskami. Máme už po večeri, tak si spokojne sedíme a debatujeme. Čaká nás už zajtra posledný  úsek cesty domov. Nakoniec aj dnes nám to s ubytovaním vyšlo.  To bola asi naša odmena za všetky tie návštevy drevených cerki na Poľskej strane.  Oplatí sa ich navštíviť.

CELÁ TRASA 3. DŇA TU : www.bikemap.net/sk/route/2246976-cyklotour-2013-jazero-klimkowka-3/