CYKLOTOUR 2015 LUTOWISKA-USTRZYKI DOLNE, 3.deň

TRASA 3. deň :  LUTOWISKA - CZARNA GÓRNA - MICHNIOWIEC - BYSTRE - CZARNA GÓRNA - ŽLOBEK - RABE - CZARNA GÓRNA - CZARNA DOLNA - LUTOVISKA- 59 km,

ÚČASTNÍCI :  LAĎO, EDO, ĎOĎO, VASIĽ, RADO A SEŇOR

ČAS :   6 HOD. -  pohodové tempo, len asfaltovou cestou

Máme tu ďalší deň. Opäť idem s Vasiľom ráno do obchodu na nákup, už aj z tohto dôvodu, že Vasiľ je našim pokladníkom a Seňor pripravuje zeleninu na raňajky. Ostatní zatiaľ vegetia. Kupujeme aj mäso na večernú grilovačku. Sladké pečivo , prípadne pečivo a chlieb s maslom a džemom, ale aj zavárané mäso s chlebom a zelenina k tomu. Káva tri v jednom po raňajkách a ešte niečo so sebou na cestu.  Tak do pol deviatej u nás vyzerá ráno. Na dnešnú cyklotúru  vyrážame pred pol desiatou opäť na sever a teda na stúpanie do kopca nad obcou. Zastavujem sa s Edom v miestnej galérii s peknými obrazmi, ručne vyrábanými šperkami a suvenírmi. Kolegovia nás zatiaľ čakajú pri miestnej katedrále.  Na kopci  ideme na vyhliadku  na Bieszczady. Je tu niekoľko návštevníkov a prišiel aj jeden obytný karavan, ktorý veľmi láka Rada, že raz keď bude veľký si takýto karavan kúpi. Odtiaľ ideme ďalej na Ustrzyki Dolne presnejšie do gminy Czarna. Ako prichádzame do Czarnej Gornej po niekoľko kilometrovom klesaní, dostávame sa na križovatku na Michniowiec a Bystre. Opäť ideme do stúpania. Na kopci pri ceste je pútač na Bieszczadske múzeum, odbočujeme teda vľavo a po poľnej ceste asi 0,5 km prichádzame k spomínanému múzeu. Ide o starý drevený dom s rôznymi exponátmi, ktoré mapujú život v Bieszczadoch, t.j. práca v lese, na poli, na dedine a pri dome. Sú tu aj fragmenty z 1. a 2. svetovej vojny, obdobie socializmu po druhej svetovej vojne a pod. Sprevádza nás mladá pani, ktorá býva hneď vedľa v dome, ide vlastne o súkromné múzeum, ktoré vytvorila spolu s manželom, exponáty zbierali niekoľko rokov po okolitých dedinách, ešte aj teraz im veľa veci darujú rôzni ľudia zo širokého okolia.  Z múzea smerujeme cez Lipie do Michniowiec a Bystrej pozrieť drevené cerkvi. Prvá je gr.kat. cerkev Narodenia Bohorodičky z rokov 1863-1868 a druhá Archaniela Michala z rokov 1901-1902 v národnom ukrajinskom štýle. Po ich obhliadke ideme späť do Czarnej Gornej a odtiaľ po hlavnej na Žlobek a Rabe kde sú tiež drevené cerkvi. Prezeráme si ich zvonku /obe boli zatvorené/ a potom sa vraciame späť do Czarnej, kde v reštaurácii obedujeme. Po obede sa opäť rozdelíme, lebo Rado so Seňorom idú späť do Lutowisk a my štyria ideme ešte pozrieť drevenú cerkev v Czarnej a potom pozostatky po cerkvi v Czarnej Dolnej. Cestou späť navštívime súkromnú galériu s obrazmi a suvenírmi. Domov nás už odtiaľ čaká len stúpanie až do Lutowisk k vyhliadke. Cestou ešte míňame zaujímavý kemp pre motorkárov, ktorých tu všade stretávame v hojnom počte.  Po príchode domov sa všetci svorne podieľame na večernej grilovačke, ale hlavné slovo má Seňor.