CYKLOTOUR UKRAJINA 2019 deň druhý 30.5.

TRASA  :  SIĽ - KOSTRINA - VYŠKY - KRASIJA - ĽJUTA a späť - 56km

ÚČASTNÍCI : RENÁTA, ZUZKA, MATRINA, PEŤO, LAĎO, ĽUBO, VIŤO, IVO, MICHAL, PEŤO, KLAUDO, ĎOĎO, PUKI, SEŇOR, SLAVO, VASIĽ, SAŠO, MIRO a LAĎO

ČAS :   3:45 hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, asfaltovo-poľná  cesta

Máme pred sebou druhý deň cykloturistiky, čaká nás Ľjuta. Celú noc výdatne pršalo, máme obavy, či niekde vôbec pôjdeme. Ak by to bolo etapové putovanie, nieje o čom rozmýšľať. Ale takto prichádza do úvahy aj „odpočinok na lôžku“. Po raňajkách – vajíčka a palacinky, čaj, káva, okolo deviatej prestáva pršať. Ide sa teda na cyklotúru. Puki musí opraviť defekt pri penzióne a potom hneď na ceste, img_0187.jpgpre istotu teda dvakrát. Prvú zastávku robíme v Kostrini pri drevenej cerkvi Pokrovy Presvjatoj Bohorodici s nádhernou zvonicou s deviatimi zvonmi. Cerkev je zatvorená, ale zvonica nie. Pekný je aj prístup k cerkvi po drevenom krytom chodníku. Po asi dvadsiatich minútach pokračujeme ďalej po hlavnej ceste, míňame už pútače na lyžiarske stredisko Krasija a hneď odbočka na Vyšky a Ľjutu. Cesta sa vinie popri rozbúrenej rieke, čo bol následok nočného dažďa. Stúpame lesom vyššie a vyššie, a je tu Krasija, veľké lyžiarske stredisko so sedačkou, ale nieje otvorená žiadna reštika, kde som počítal s obedom pri spiatočnej ceste. Nevadí, možno niečo bude vyššie. Vo Vyškach prichádzame k obchodu, prestávka na desiatu, nanuk, ale hlavne na oddych. Po polhodinke ideme pozrieť drevenú cerkev, na ktorú upozorňuje štýlový pútač priimg_0261.jpgceste. Opäť „príjemné stúpanie“ po „ceste“.Po príchode k cervi volám s Ľubom „svjaštenikovi“ , či sa vieme dostať dnu. Dostávame inštrukcie a hľadáme kostolníka. Prišla nám otvoriť jeho žena Lena. Cerkov sv. Michala je z roku 1700, škoda, že nemá šindeľ, ale hliníkový plech. Výzdoba je úchvatná, dávame milodary ideme pozrieť zvonicu na turni. Prezeráme aj staré evanjelium, ktoré sa už nevyužíva a drží po kope silou vôle. Po prehliadke ideme ďalej na Ľjutu. Cestou ale míňame reštauračný a ubytovací komplex, kde ostáva Laďo s Vasiľom aby dojednali obed. Potom k ním ešte pribudnú Puki a Seňor. My ostatní schádzame do Ľjuty. Prechádzame dedinou až k veľkému murovanému kostolu. Je zatvorený, pár fotiek z exteriéru a vraciame sa späť, aby sme si dali obed. Cestou ešte krátka debata s ujkom na bicykli, ktorý by vymenil kravu za môj MTB. Ešte niečo pri škole, kedy Sašo požičiava svoj bicykel chlapcom, ktorí to skúšajú ako po ceste, tak po školskom dvore. Po príchode do reštiky, čaká nás čapované a nejaký ten „koňačik“. Obed je asi po img_0421.jpgpolhodinke. Potom nám ešte vedúci poukazuje ubytovacie zariadenia rôznych kategórii, ale vysokého štandardu. Odchádzame oddýchnutí, najedení a plní dojmov z komplexu Zorjani Karpaty. Ústretovosť tu bola nadovšetko. Čaká nás už len cesta dole. V Kostrini sa ešte zastavujeme, aby sme dojednali návštevu drevenej cerkvi, kde sme boli doobeda. Stretávame mnícha, ktorý je ochotný nám zajtra otvoriť, ale na zvonoch nechce zvoniť. Pred Siľou Viťo opravuje defekt, ja zatiaľ trhám lúčne kvety na večerné prekvapenie. V mahazine kúpim ešte bombonieru a šampanské. Všetko je pre Martinu, ktorej gratulujeme pri večeri k jej dnešným narodeninám. Samozrejme aj s Mnohaja lit. Som rád, že sme Martinu príjemne prekvapili, aj s kyticou lúčnych kvetov. Po večeri opäť sedíme vo vnútri, ale teraz už pri gitare a so spevom. Neskoršie sa skalní presúvajú spievať pod prístrešok dlho do noci.

Komentár Laďo M.

2.deň
Aby to bolo s efektom,
Puky začal druhý deň defektom,
pomoc bola okamžitá,
každá snaha dôležitá.
Môj pokus, to bola zrada,
na duši je skrytá vada.
Peter to dal do poriadku,
sľúbená je  fľaška, na oplatku.

MIROVE SÚHRNÉ FOTO TU : https://photos.google.com/share/AF1QipNNue8P7uq4oYgReAbtnmKaEhjn4C4HesQli-zbJH-eTmw1uZ14bvdnWHBJKHf2Aw?key=a2t3MDBjeHRCNW9NNVlCWl9NbjQyNXN6TVZHaE5R