CYKLOTOUR 2020 LEMKOVSKO-RUSINSKÝM POMEDZÍM 30.8.2020

TRASA  :  GABOLTOV-PETROVA-CIGEĽKA-HRANICA-WYSOWA ZDROJ-HANCZOWA-CYKLOTRASAOKOLO GRODEKA-WYSOWA ZDROJ-HRANICA-CIGEĽKA-GABOLTOV-34 km

ÚČASTNÍCI : ĎOĎO, RADO, SEŇOR, PUKI, PEŤO, a LAĎO

ČAS : 4,5 hod.  -  pohodové tempo, asfaltová, lesná cesta,

A máme tu posledný deň tohtoročnej Cyklotour 2020, poznačenej korona vírusom. Dnešným cieľom je Wysowa-Zdroj, poľské kúpele. Po raňajkách odchádzame okolo pol desiatej, smer Cigeľka. Z Cygeľky po zelenej poľnou cestou stúpame k hranici, tesne pred ňou ale zle pokračujeme po poľnej ceste a tak si urobíme poniektorí pár desiatok metrov naviac.  Nakoniec prichádzame do sedla Cigeľka 645m n.m., ideme po hranici vpravo pár stoviek metrov a odbočíme vľavo lesnou cestou ku kaplnke. Prostredie je tu upravené, pekné, v kaplnke sa pripravuje omša. My ale schádzame lesnou a poľnou cestou do Wysowej. Pár fotiek dvoch drevených kostolov a pokračujeme do Haňczowej. Zastavíme pri drevenej cerkvi vpravo od cesty. Práve tu prebieha bohoslužba, takže ideme popri cerkvi cez most a napájame sa na cyklochodník vedúci do Wysowej a Regietowa. Tu vrchársku prémiu berie Peťo. Takáto trasa, povrch a stúpanie je ako ušité pre Peťa, evidentne ho to povzbudilo. Krátko oddychujeme na táborisku a schádzame dole do Wysowej. Asi po kilometri zachádzame vľavo do strediska Zátišie, ale keďže tu nevaria, ideme ďalej, aby sme vo Wysovej našli reštauráciu, kde sa naobedujeme.  Našli sme Arkadiu, a vonku pod slnečníkom obedujeme. Po dobrom obede odchádzame tou istou cestou ako sme zišli z hranice, len nezachádzame ku kaplnke, ale zelenou ideme až hore do sedla. Stúpanie som zmakol ako druhý po Pukiovi. Čakáme sa pod prístreškom, kde dojedáme makovník. Aj tu je niekoľko turistov, hranica proste žije. Poľnou cestou sa spúšťame do Cigeľky, a opäť v závere preteky  s dojazdom k penziónu. Prémiu tentokrát  berie Peťo. Dáme ešte spoločné foto pred penziónom a pred hygienou ešte pobalíme bicykle na vozík. Poniektorí ideme okúpať sa do riečky, ostatní sa sprchujú v penzióne. Balíme batožinu a okolo štvrtej opúšťame penzión v Gaboltove, kde sme strávili pekné dva dni cykloturistiky. Kraj je to pekný, možno sa tu ešte niekedy v budúcnosti vrátime.  Dnes bola najkratšia cyklotúra, asi 34km, ale tak ako dnes, tak aj počas všetkých piatich dní počasie vyšlo ako na objednávku. A opäť sme sa na konci augusta kúpali. Na záver chcem poďakovať všetkým účastníkom za super akciu, Ďoďovi, že sa zhostil pokladne a pripravil chutnú rybaciu nátierku až dvakrát, ale aj naplánoval druhý deň cyklotour, Seňorovi za grilovanie, Peťovi , Pukimu a Radovi za prípravu grilovačiek, Radovi za hecovanie v dojazdoch, Pukimu za vozenie pivka, Peťovi za super fotky počas celej akcie a za seba ďakujem vám, že ste tolerovali moje plány, aj keď to nebolo jednoduché. Ale ono to na takejto akcii nikdy nieje jednoduché. Rado s Ďoďom si odskúšali nové krosové bicykle od CTM a zjavne to zvládli v pohode. Takže športu zdar a cykloturistike zvlášť.  Ideme  teda plánovať jubilejný desiaty ročník.