CYKLOTURISTIKA MURAŇSKÁ PLANINA-ZBOJSKA 1.-5.7.2022 - 2.DEŇ

TRASA 2.deň :  ZBOJSKA - BREZNO - VALASKA - HRONEC - ČIERNY BALOG - CHLIPAVICA - ZBOJSKA -66 km

ÚČASTNÍCI : PEŤO, ĎOĎO a LAĎO

ČAS : 7hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, lesná cesta

Na druhý deň je naplánovaná cyklotúra Brezno – Čierny Balog – Zbojská. Raňaky pre nás cykloturistov boli pripravené na siedmu, dostali sme hemendex, zelenina, ovocie, čaj, káva a posilnení vyrážame pred osmou hodinou dole na Brezno. Ideme dole cca 20km. Krátko na foto stojíme pri hoteli Red Deer – červený jeleň, na nádvorí je pár pekných, umeleckých kúskov pozváraných zo šrotoviska, fotky o tom jasne hovoria. Prichádzame do Brezna, trocha sa motáme, lebo je obchádzka. Navštevujeme cykloobchod Yogi Šport kde kupujeme pár vecí na bicykel, ja redukciu na ventil a dušu, Peťo okuliare, Ďoďo kapsu pre náradie. Ideme do centra, kde si fotíme drevené figúry v parku ako aj pamätihodnosti Brezna. Pri výjazde z mesta odbočíme k nákupnému stredisku, lebo som chcel ísť do Sportisima. A urobili sme dobre, lebo sa rozpršalo, najprv trocha, ale nesôr to bol už riadny lejak. Skrývame sa po obchodoch a ich prístreškoch. Po krátkej pauze prejdeme na druhú stranu cesty a objavíme lokál z bočnej strany Tesca, z cesty ho nebolo vidieť. Spustil sa opäť lejak a my si dávame pivko a neskôr kávu. Po asi jeden a pol hodinovej dažďovej prestávke vyrážame z Brezna cyklotrasou do Valaskej, potom prechádzame hlavnú cestu a železničnú trať a mierime do Hronca. Na konci dediny nás opäť pribrzdí dážď, stojíme pod prístreškom jedného domu pri ceste. Po asi desiatich minútach pokračujeme ďalej do Čierneho Balogu. Na konci Hronca prechádzame úzkokoľajku, po ktorej schádzajú z Balogu cyklodrezíny. My ideme najprv po ceste a potom popod železničný most sa dostávame na nádherný novovybudovaný asfaltový cyklochodník popri úzkokoľajke až do Čierneho Balogu. Prichádzame až na hlavnú železničnú stanici úzkokoľajky v Balogu, veľa fotíme, ale už si ideme dať niečo pod zub v reštaurácii Lampáreň na stanici. Po výdatnom konzume vyrážame na našu najťažšiu časť dnešného putovania a tým je sedem kilometrové stúpanie do sedla Chlipavica. Ideme dobrou lesnou asfaltkou s jednou prestávkou na križovatke pri horárni Boldiška. Posledných asi 300 metrov pred vrcholo je už štrkovo-kamenistá, ale spevnená cesta. Prichádzame na Chlistavicu, je tu reštaurácia, kde si pod slnečíkom oddychujeme a dávame pivko. Ja si aj trocha poležím na lehátku. Opäť nás zastraší krátka prehánka. Stretneme tu aj jedného pána z našej chaty, ktorý tu vyšiel autom s Maďarami, ktorí sú ubytovaní na „našej“ chate. Odtiaľ ideme cyklotrasou do sedla Diel a ďalej Rudnou magistrálou do sedla Zbojská. Nejdeme na salaš, ale rovno na chatu. Po príchode dáme čapované pivko Bakalář pod slnečníkom na terase, po ňom „okúpanie sa“ v bazéne s 15º vodou a potom večera z vlastných zdrojov. Večer opäť sedime s Vertepákmi a hodnotíme dnešný deň. Máme za sebou 66km s dažďom, ale bez mokrej nitky.