CYKLOTURISTIKA MURAŇSKÁ PLANINA-ZBOJSKA 1.-5.7.2022 - 3.DEŇ

TRASA 3.deň :  ZBOJSKA - CHATA BURDA - TISOVEC - HNÚŠŤA - KLENOVEC - HNÚŠŤA - TISOVEC - ZBOJSKÁ-77 km

ÚČASTNÍCI : PEŤO, ĎOĎO a LAĎO

ČAS : 8hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, lesná cesta

Máme tu tretí deň. Raňaky na siedmu už aj s vertepákmi. O osmej vyrážame po modrej cyklotrase na chatu Burda. Po trase dobehneme po asi dvoch kilomeroch našich turistov. Celé 5 kilometrové stúpanie lesnou asfaltkou aj lesnou spevnenou cestou dáva zabrať. V treťom kilometri trocha hľadáme skratku, no podľa domáceho pána, ktorí kosí okolo chaty, skratka je neprejazdá, traba ísť stále po spevnenej lesnej ceste. Konečne schádzame dole k chate. Je pred ňou výhľadková plošina a pod ňou krásne údolie. Na chate si dáme pivko z Prednej Hory. Odpočívame asi pol hodinky, domáca pani nám poradí reštauráciu Kôlnička v Tisovci, aby sme sa tam zastavili na obed. Od chaty ideme dole do sedla Burda a odtiaľ červenou cyklotrasou nás čaká zaslúžených 14 kilometrov zjazdu lesnou spevnenou cestou popri potoku Rimava do Tisovca. Užívame si ako zjazd, tak výhľady z trasy. A popri tom ticho a zurčiací potok, ktorý čim nižšie tým viac nabera na sile a mohutnosti. Vytvára malé či večšie vodopádiky, pereje a rôzne čarovné zákutia. Prichádzame do Tisovca a rovno do centra, urobíme pár fotiek  z pamätihodnosti centra a odchádzame cestou do Hnúšte. Ideme novou asfaltkou, ide o mierne klesanie, takže krútiť pedálami je potrebné. A slnko pečie a pečie. Krátky oddych v parku v cente Hnúšte. V Hnúšti odbočíme vpravo na Klenovec s vodnou nádržou s pitnou vodou, čo je dnešným naším cieľom. V Klenovci ideme z červenej na žltú cyklotrasu. Najprv schádzame pod hrádzu nádrže, potom sa vraciame späť a vystúpame k druhej odbočke priamo na hrádzu. Je tu síce závora, ale my ideme k správcovskej budove, necháme bicykle a schádzame bližšie k vode, hlavne kvôli fotkám. Za chvíľu k nám prichádza správca, aby nás upozornil, že tu nemôžeme byť, všetko snímajú kamery, tak sa v pohode vraciame k bicyklom a pritom debatíme so správcom. Cestou späť fotíme centrum Klenovca a potom sa zastavíme na kolibe na konci Hnúšte. Chceli sme si dať niečo jesť, ale ostalo len pri pivku a káve. Pôvodný plán bol, že dôjdeme do Tisovca a do sedla Zbojská sa vyvezieme vlakom. Časovo to v pohode stíhame. Ale Peťo príde s návrhom, aby sme v Tisovci dali neskorý obed a potom si to do sedla vyšľapeme na bicykloch. Tak sa aj stalo, v Kôlničke sme si dali jedlo, pivko, kávu a poď ho do 12 kilometrového stúpania do sedla Zbojská. Míňame niekoľko železničných mostov a premostení ponad hlavnú cestu a údoli potoka. Ked sme vyšli hore ideme na saláš ešte niečo zjesť a zapiť kvalitné stúpanie. Opäť je to pivko z Prednej Hory. Dali sme si vynikajúcu domácu tlačenku, pol kila s cibuľou, octom a chlebíkom. Po odpočinku dáme ešte výstup na rozhľadňu oproti salašu a až tak sa vraciame na chatu. Samozrejme nechýba „kúpanie“a pivko pod slnečníkom. Večer opäť debatujeme s turistami vonku pri chatke, preberáme ako naše tak ich dnešné putovanie. Máme za sebou 77km a zhruba nastúpaný kilometer.