Cyklotúra Komancza kláštor 4.2016

TRASA :  ML - PALOTA - RADOSZYCE - KOMANCZA - KLÁŠTOR - KOMANCZA - ML - 50 km,

ÚČASTNÍCI :  ŽELKA, LAĎO, VIŤO, EDO

ČAS :   5 HOD. -  pohodové tempo, asfaltová cesta - južný vietor

V nedeľu sme sa zišli štyria, len ja som meškal asi 20 min., keďže som zistil defekt, ktorý bolo potrebné opraviť. Nakoniec vyrážame okolo pol jedenástej smerom na Poľsko. Dohodli sme túru do Komanczy ku kláštoru. Najprv nám fúkal vietor do chrbta, ale cestou do Paloty to bolo oproti. Hraničný kopec už img_0144.jpgbol ako tak v pohode. V Radozyciach prichádzame na upravenú novú cestu, ktorá nás vedie až do Komancze. Tu sa už ide v pohode, ale naspäť to bude o niečo horšie. Je pekné slnečné počasie a ako vidieť, začala už aj motocyklová sezóna, lebo stretávame veľa motorkárov. Komanczu prefrčíme bez zastávky, prichádzame na odbočku ku kláštoru, prechod vľavo popod železničnú trať. Stretávame tu niekoľko turistov, ktorí sa vydali tiež ku kláštoru sestier Nazaretiek  / sióstr Nazaretanek/ založeného v roku 1931.img_0165.jpg Výjazd ku kláštoru je náročným krátkym stúpaním. Prichádzame pred štýlovo peknú budovu kláštora, odkladáme bicykle k lavičkám na priestranstve pred budovou a sami schádzame k altánku a hlavne k hojdacej lavičke, kde si užívame chvíľku odpočinku a debatujeme o trase. Po krátkej svačinke aj s Edovými pirohami odchádzame nižšie ku chate s občerstvením, kde nám Viťo zoberie kávu a zasa krátky oddych. Po asi 15-tich minútach  odchádzame domov. Ideme však proti vetru a preto až po križovatku na hranicu sa ide ťažko. Pri stúpaní na hranicu si dávame krátky oddych pri studničke, kde je niekoľko áut, každý "tankuje" vodu do bandasiek.  My si len naberieme do fliaš a po krátkom posedení ideme hore na hranicu. Tu nás Viťo necháva, aby pripravil všetko na krátky oddych u neho pod prístreškom. Dáme si u Viťa ešte po pivku a odchádzame do ML. Už sa tešíme na ďalšiu cyklotúru.

TRASA TU :  https://www.bikemap.net/sk/route/3488859-cyklotura-komancza-klastor/