CYKLOTOUR UKRAJINA 2018 deň druhý 7.6.2018

TRASA  : LUMŠORY  - TURIJI REMETY - POROŠKOVO - PLOSKE - RUDNIKIVKA - RUDNIKOVA HUTA - VERCHNA HRABIVNICA - NIŽNIJE VOROTA - VERCHNIJE VOROTA - VOLOVEC  - 82km

ÚČASTNÍCI : ĽUBO, LAĎO, VIŤO, PEŤO, IVO, RENÁTA, ĎOĎO a LAĎO

ČAS :   8 hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, lesná asfaltka, lesná cesta

Druhý deň začína pekným ránom a hlavne dobrými raňajkami. Po zbalení pokračujeme z Lumšor dole do Turiji Remety. Tu máme krátky oddych na kvas a krátke občerstvenie. Odtiaľ ideme na východ cez Poroškovo, za Svaľavkou nás čaká stúpanie po dosť rozbitej ceste, obchádzka sa nečrtá, takže aj toto musíme zvládnuť. V Ploskom nás dobieha Sašo s Vasiľom, ktorí pre zmenu dnes idú dodávkou. Keďže riešime ako ďalej, či skratkou lesom podľa plánu, alebo okolo cez Poľanu, kade išli autom, padá návrh, že najprv niečo dáme pod zub v miestnej krčme-bare a potom sa uvidí. Ceny sú viac než priaznivé, že Renáta, preto si vychutnávame aj kávičku, ale hlavne nanuky. Nakoľko trvám na svojom a chcem ísť skratkou. Nakoniec aj ostatní sa ku mne pridávajú, a dúfam, že neľutujú. Veď cestou sa dá ísť hocikedy, ale skratkou?

Cesta skratkou je neskutočne pekná, ako dedinou, kde si dobre pamätajú prvú ČSR, tak potom stúpanie svažnicou, kde nad hlavami nám hlasno bzučalo vysoké napätie elektrickej rozvodnej siate s vysokými stožiarmi. Schádzame do Verchnej Hrabivnici, kde nás spoločnosť robia miestne deti, veselé, bezprostredné a nehanbiace sa. Z hlavnej cesty odbočujeme k bunkru Arpádovej línie, samozrejme aj s jeho návštevou. Opäť sa stretávame so Sašom a Vasiľom. Návštevu bunkra len doporučujem, stojí za to. Mali sme aj nejaký výklad, ale až po prehliadke. Vlastne také zhrnutie jeho minulosti a prítomnosti. Odtiaľ schádzame hlavnou cestou dole, aby sme údolím Latorice prišli do Nižních Vorot. Tu sa Renáta dozvedá krutú skutočnosť, že vytratila z kapsičky spod sedadla taštičku s dokladmi. Záchrannej akcie sa chytá Viťo, ktorý sa s policajtmi a s Renátou vracajú k bunkru, lebo tam doklady a peniaze male ešte Renáta v ruke. Čakáme ich asi pol hodiny, vrátili sa na prázdno. Peťo sa preto chytá druhej šance a ja mu idem na pomoc. Šliapeme späť k bunkru čo je cca 10km. Zatiaľ čo ja idem pozrieť koše pri bunkri, Peťo „miestna facebook“ miestnych ženičiek, ktoré mu už referujú, že doklady má miestny traktorista, ktorého zakrátko aj stretáva. Ja už prichádzam na hotovú vec, ale traktorista nechce doklady a peniaze vrátiť, preto volám policajtov. Tí sú pri nás za krátku chvíľu, no ani oni nevedia vyriešiť situáciu.

Nakoniec Traktorista povoľuje, všetko vracia a my navrhujeme nálezné, ktoré po počiatočnom odmietnutí nakoniec od policajtov zoberie. Rovnako všimné dostávajú aj oni, tiež si to zaslúžili. Hlavne, že všetko sa našlo a nieje potrebné vybavovať doklady na novo. Renáte spadol kameň zo srdca, čo sme počuli 25 km od Volovca, tie nás ešte čakali a už sa poriadne zmrákalo. Ba nad Volovcom začalo aj pršať, ale bola to len taká prehánka. Po ubytovaní v hotelovej ubytovni ideme do motorestu na večeru, vlastne my dvaja tam prichádzame, keď je večera v plnom prúde, Peťo je hrdinom dňa. Pekný deň s ešte krajším a šťastnejším koncom je za nami.