CYKLOTOUR UKRAJINA 2018 deň prvý 6.6.2018

TRASA  :  UBĽA - MALÝ BEREZNYJ - PEREČIN - TURIJI REMETY - VILŠINKY - LUMŠORY  - 65km

ÚČASTNÍCI :VASIĽ, ĽUBO, LAĎO, VIŤO, PEŤO, SAŠO, IVO, RENÁTA, ĎOĎO a LAĎO

ČAS :   8 hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, lesná asfaltka,

Príprava sa niesla v duchu desiateho výročia cyklotour na Ukrajinu. Základné kontúry boli známe v marci, kedy boli zverejnené trasy na našej stránke.

Postupne sa mi hlásili záujemcovia, blížilo sa to k číslu 13. Nakoniec po tom, ako som zverejnil už presný itinerár celej cykloturistickej akcie, záväzne sa prihlásilo týchto 10 aktérov celej akcie : Laďo M., Ivo B., Peťo K., Ľubo H., Renáta I., Sašo B., Ďoďo Z., Laďo J., Vasiľ L. a Viťo P.  6.6.2018 v stredu ráno sme teda naložili bicykle do dodávky a na nosič Viťovej Kie a odchádzame z ML cez Ubľu na hranicu. Viťo nechal auto pri policajnej stanici a dodávka išla s nami ako sprievodné vozidlo. Auto cez hranicu som previezol ja, potom sme sa striedali, každý deň niekto iný si sadol za volant a ten mal aj zabezpečiť ubytovanie na konci dennej etapy. Etapovými miestami boli Lumšory, Volovec, Sinevir a Chust.

Po vybalení bicyklov niečo po deviatej rovno na hranici, prechádzame štátnu hranicu okolo desiatej. Zatiaľ čo cyklisti prechádzajú hladko, ja idem ešte zaplatiť poplatok za dodávku, ako za malé nákladné auto. Nakoniec prechádzam aj ja, ostatní ma čakajú na benzinke za čiarou.

Po dohode odchádzam do Perečina na prehliadku mesta, zatiaľ čo cyklisti idú svojou cestou. Nakoniec ich nachádzam v motoreste na začiatku Perečina v jeho záhradnej časti pod prístreškom. Miesto obedu sme si vlastne dohodli so Sašom už za hranicou. Náš hlavný pokladník Vasiľ, ktorému sme sa na začiatku poskladali po 100€, zatiahol náš prvý "kelčik". Vasiľ má niekoľko desiatok tisíc, dáva každému po 500 hrivien na bežné vlastné útraty, kurz bol 1€=30,10-30,30 ukr. hrivny. Z obeda sa vydávam do strediska Lumšory, aby som našiel ubytovanie. Pôvodú chatu, ktorú som našiel na nete, som aj našiel, bola v úbohom stave ale v areáli bola aj chatka, kde sme prespali pred desiatimi rokmi. Idem hľadať teda tip od Saša - ubytovanie u Cymbora. Slečna mi ukázala izby, dohodli sme cenu 350 hrivien za osobu, zaparkoval som auto, prezliekol sa a vydal som sa oproti priateľom. Stretávam prvú skupinku - Viťo, Ľubo a Laďo v obchode hneď v prvej dedine pod Lumšormi. Odtiaľ sa vydávame vľavo do dedinky Viľchivci, ideme asi 4 km stúpaním, ktoré riadne dáva zabrať, ešte že asfalt je pekný a nový. V dedine sa dostávame k cerkvi, ktorú je vidieť z cesty do Lumšor z diaľky asi 10km. Výhľady sú tu nádherné ako do údolia tak na Poloninu Runu. Postupne k nám do dediny prichádzaju aj ostatní, ale my štyria sme už na ceste späť, aby sme sa zastavili na čerešne na konci dediny, kde sa všetci čakáme. Ľubo zatiaľ ide pomôcť znášať seno miestnej "kolchozníčke" a s vysvetľovaním ich dobrého života. Ona chová 4 kravy a tak si zabezpečuje živobytie pre rodinu. My sa zatiaľ napchávame čerešňami, ktoré nám zhadzuje Laďo. Po krátkej prestávke, kedy sme sa už všetci zišli ideme spoločne do Lumšor. Hneď pri vstupe do strediska si robíme spoločnú fotku, ktorá žiaľ nevyšla /pamäťovka asi zaštrajkovala/. Viťo ešte ukazuje miestnym ako sa kosí. Zastavujeme sa pri vodopáde hneď na začiatku strediska. Postupujeme asi 1km za stredisko, kde je druhý veľký vodopád a potom ešte jeden zasa asi 1km vyššie. Odtiaľ ideme ešte vyššie k chate, kde sme pred desiatimi rokmi večerali. Chata je v rovnako úbohom stave ako v minulosti. Ale pribudli aj ďalšie dve veľké chaty aj s presklenným priestorom na meditáciu a jogu.  Nakoniec sa spúšťame do penziónu u Cymbora. Po ubytovaní a večeri si dávame ešte "čany" - ide o kúpeľ vo veľkej liatinovej vani pre šiestich, kde sa voda ohrieva tak, že pod ňou je naložený oheň. Ochladzovanie je potom v blízkom potoku. Je to super úľava a relax po takomto bicyklovaní. Ubytovanie je suprové, stava je tiež výborná. Pri príchode nás uvítali pohárikom domácej ochutenej , pár fliaš sme si kúpili domov.

KOMENTÁR pokračuje na budúce.