CYKLOTOUR UKRAJINA 2019 deň štvrtý 1.6.

TRASA  :  SIĽ - KOSTRINA - VOLOSJANKA - ODBOČKA SUCHOJ  a späť - UŽOK - HUSNYJ - ROZTOKA - KIČERNYJ - PAŠKIVCI - ŽDENIJEVO - PIDPOLOZJA - VERCHNAJA HRABIVNICJA - POĽANA  95km

ČASŤ SKUPINY VLAKOM DO UŽKU A POTOM PODĽA PLÁNU - 50km

ÚČASTNÍCI : RENÁTA, ZUZKA, MATRINA, PEŤO, ĽUBO, IVO, MICHAL, PEŤO, KLAUDO, ĎOĎO, PUKI, SEŇOR, SLAVO, VASIĽ, SAŠO, MIRO a LAĎO, AUTOM VIŤO A LAĎO

ČAS :   4:30 hod.  -  pohodové tempo, asfaltová cesta, asfaltovo-poľná  cesta

Štvrtý deň rozoberáme pri raňajkách. Autom idú Viktor s Laďom cez Perečin do Poľany, kde zabezpečia ubytovanie. Dievčatá s Vasiľom, Klaudom, Slavom, Michalom a Mirom idú vlakom do Užku a odtiaľ už bicyklami do Poľany. My ostatní deviati si to odmakame celé na bajkoch a aj niečo naviac. Prvú prestávku máme v Stavnom. Tu si dávame kávu, kvas a iné občerstvenie. Pristavuje sa pri nás jeden športovec, ktorého aj s kočkou sme míňali na začiatku obce. Má tu chatu, tak nás pozval na krátku zastávku. Ideme teda k nemu, hostí nás čerstvými jahodami, je z Užhorodu a tu má s priateľkou chatu, obaja trénujú na triatlon. Vymieňame si kontakty,Ďoďo opravuje defekt a po oprave pokračujeme v ceste do Užku. Vo Volosjanke Ľubo odbočuje do Suchého, vraj len dva km. Ideme za ním, dobieham ho už v dedine, keď sa zastavil pri monachovi, aby zistil, kde je drevená cerkev a monastýr. Trocha sa po dedine túlame cestou-necestou až sa nám darí nájsť drevenú cerkev s hliníkovou strechou, ale oplechovaná je aj horná časť cerkvi. Nakoniec sme urobili spolu tam a späť 8km, v Užku odbočujeme vpravo na Pidpolozja. Tu nás čaká osem kilometrové stúpanie, z toho posledné štyri sú po šotolinovej ceste, s tiahlym stúpaním a s nádhernými výhľadmi. V tomto úseku nás predbiehajú motorkári, ktorí si tiež užívajú spomenuté výhľady. Smolou je len to, že dedinu Husný obchádzame a teda obchádzame aj drevenú cerkev. Pri zjazde sa zastavujeme hneď v prvej dedine Roztoka, skupina z vlaku je pred nami, má náskok zhruba jeden a pol hodiny. My si sadáme pod prístrešok na dvore pri miestnom obchode. Zatiaľ čo si dávame pivko tu, naša vlaková skupina je v Ždenijeve na obede, po pár desiatok minútach sa stretávame v avizovanom rezorte, kde nás už naši čakajú aj s Viťom a Laďom. My si tu tiež dáme obed a pivko, obsluha je výborná, aj celé zariadenie stojí za návštevu. Po zhruba hodinke odchádzame na Pidpolozja, kde odbočíme vpravo na Verchnju Hrabivnicju, kde dobiehame našu skupinu, niektorí idú pozrieť bunker Arpádovej línie. Odtiaľ ešte stúpame do sedla so štýlovou zastávkou a potom klesanie až do Poľany. Tu sa nás ujímajú Laďo a Viťo, aby sme sa dostali k hotelu Fortuna, kde budeme spať. Máme tu aj kde odložiť bicykle, len panie je trocha problémom, ale Vasiľ a Sašo nakoniec dostávajú ubytovanie mimo hotela. Takže máme dvojku, trojku a 2x6 miestne izby, spomínaní dvaja budú mimo hotela. Večeru máme pod prístreškami na dvore hotela, kde potom aj sedíme dlhšie do noci. Slavo s dievčatami sa ešte chceli kolotočovať, ale pre pokročilú dobu už kolotoč s labuťami nechceli spustiť. Možno zajtra.

Komentár Laďo Mulik

4.deň
Vo vetre vejú havranie vlasy,
to  Renča na vrchole bude asi,
každý z nás na to dnes mal,